Tienen Hageland

Kiwanis > Kiwanis Tienen Hageland

Kiwanis Tienen Hageland

Kiwanis Tienen Hageland werd opgericht in 1980 en de plechtige charter-overhandiging gebeurde op 26 september 1981 onder impuls van stichtend voorzitter wijlen Nestor Betrains. Dit werd gevierd met een academische zitting op het stadhuis van Tienen, gevolgd door een groots galafeest in het Posthof. Het charter werd overhandigd door toenmalig Gouverneur (van het district Benelux-Frankrijk-Monaco) Jean Devos. Peterclubs waren Kiwanis Sint-Truiden Haspengouw en Kiwanis Leuven.

Zelf is Kiwanis Tienen Hageland peteclub van Kiwanis Diest Mosterdpot, Kiwanis Overijse Druivenland, Kiwanis Tienen Carpe Diem, Kiwanis Tienen Sarkara, Kiwanis Tielt-Winge, en van de nieuwe jongerenclub Kiwanis Tienen Sugar Youth.

Onze club behoort tot de divisie Vlaams Brabant Oost.

Kiwanis Tienen Hageland is met stamboeknummer 18 ingeschreven bij de Cultuurraad van Tienen.

In september 2016 vierde Kiwanis Tienen Hageland haar 35e jubileum met een Venetiaans galabal in het Posthof in Vissenaken.

En nog een beetje meer geschiedenis ... met nostalgie ...

26 september 1981

Keure overhandiging en avondfeest