Tienen Hageland

Kiwanis > Kiwanis Tienen Hageland > in memoriam

in memoriam

R.I.P. Fred Francart (° 28.03.1948 - + 17.10.2021)

Fred Francart, eminence grise met veel wijze diplomatie, is in zijn geliefde Hoegaarden vredig ingeslapen. Zoals in zijn rouwbrief ook al vermeld, zal hij zijn sporen en vele mooie herinneringen achterlaten in onze club. Fred was CFO van Philips Benelux, en schepen van Financien en Onderwijs van Hoegaarden. We zullen hem en zijn aanstekelijke glimlach missen binnen de club.  Fred blijft onvergetelijk in onze Kiwanis club. Hij was een trouw lid en hielp steeds mee om onze sociale doelen te realiseren. Wij zullen zijn optimisme, zijn Bourgondische levensstijl, zijn doorzettingsvermogen en zijn filosofische zin voor relativeren missen. Het ga je goed Fred. Onze innige deelneming aan zijn echtgenote Monique en kinderen en kleinkinderen.

R.I.P. Jean-Pierre Winnen (° 24.05.1946 - + 12.02.2015)

Binnen Kiwanis Tienen Hageland blijft Jean-Pierre een onvergetelijke man, een legende. Hij was zeer bezorgd om de club. Hij was trouw en  bijna steeds aanwezig op de vergaderingen. Hij zat tijdens de vergaderingen altijd op dezelfde plaats, en dikwijls werd bij besprekingen in zijn richting gekeken, en dikwijls had hij dan ook het laatste woord. En zijn woord was woord, zijn akkoord was akkoord. Hij was een coach voor de jongere clubleden en had een totale inzet  bij feestelijkheden en sociale acties.De club bedankt hem voor alles. Wij zullen hem missen. Jean Pierre had een enorm sociaal leven. Iedereen kende hem en hij kende iedereen. Hij was een wereldburger, bourgondiër,  gastronoom en oenoloog. Als luitenant gouverneur was hij geliefd en had een grote invloed. Jean Pierre is een onvergetelijke man voor zijn vrouw Marleen, zijn kinderen en kleinkinderen. Hij was hun poolster en hun grote beer. Zijn herinnering zal met liefde gekoesterd worden. Jean-Pierre was clubvoorzitter in 2004-2005 en luitenant gouverneur in 2012-2013.

R.I.P. Nestor Betrains (°23.08.1932 - + 30.08.2013)

Nestor was de stichtende voorzitter in 1980-1981 van onze club. Hij heeft de club groot en aangenaam gemaakt. Hij was de bezieler en de coach. Zijn droom was om van vreemden binnen de club vrienden te maken. Nieuwe clubleden werden steeds door hem wegwijs gemaakt en hij werd ieders vriend. Wij hebben samen met hem veel  mooie en plezante momenten meegemaakt in de club, en veel gepresteerd op het maatschappelijke, culturele en vooral het sociale vlak. In ons clublokaal zat Nestor steeds op dezelfde plaats, aan een hoek van de tafel. Nestor is onvergetelijk binnen de Divisie, binnen het District en binnen Kiwanis Internationaal. Samen met zijn echtgenote Lea heeft hij duizenden kilometers gereisd voor Kiwanis. Hij is een legende geworden. Zijn mandaten voor Kiwanis zijn indrukwekkend: gewezen Lt. Gouverneur van de Divisie Vlaams Brabant, gewezen  Gouverneur van het District België- Frankrijk- Luxemburg- Monaco en gewezen International Trustee en lid van de Board van Kiwanis Internationaal.