Zonhoven

Kiwanis > Wie en wat is Kiwanis? > Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

KIWANIS INTERNATIONAL is een wereldorganisatie van service-clubs opgericht in de VS in 1915. KIWANIS is actief in 94 landen en telt méér dan 8.600 clubs en 307.000 leden. Het District België-Luxemburg omvat 16 Divisie’s met in totaal 166 clubs en méér dan 4.200 leden. Deze leden van verschillende sociale, religieuze en politieke overtuiging zijn verenigd in het grote ideaal van vriendschap en dienstbaarheid onder het motto : ‘WE BUILD’ … bouwen aan een betere wereld …

Als je eens goed naar de mensen om je heen kijkt, naar je familie, vrienden, collega’s en zakenrelaties, dan zal je beseffen dat je veel aan hen te danken hebt. Zonder hun steun zou je nooit je persoonlijke streefdoelen en je geluk kunnen realiseren.

Het tijdperk waarin het individualisme hoogtij vierde, ligt nu gelukkig achter ons: we mogen allemaal opnieuw deel uitmaken van de ons omringende maatschappij, we mogen iets terugdoen.
En dat is nu net waar Kiwanis garant voor staat: steun verlenen aan zij die er om de één of andere reden alleen voor staan. Nunc Kee-wanis, zoals je het correct leest, staat voor ‘wij laten ons horen’ en is een letterlijke vertaling uit het Otchipew, één van de oorspronkelijke talen in Noord Amerika. Dit Amerikaans-Indiaans gezegde klinkt misschien in eerste instantie onbegrijpelijk, maar voor Kiwanis omvat het een duidelijke boodschap. Want onze boodschap is duidelijk en bevat geen politieke of religieuze rooksignalen.

Kiwanis is een service organisatie en is dat al sinds 1915. Kiwanis verleent service aan de wereld die van jou een succesvol man of vrouw heeft gemaakt. We zijn er ons terdege van bewust dat de wereld waarin wij leven absoluut niet perfect is, maar vinden dat iemand met jouw gaven en talenten daar op een positieve manier aan kan bijdragen.

Wij bieden jou de mogelijkheid om samen met anderen jouw ideeën te realiseren, nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe contacten te leggen.

‘Serving the Children of the World’. Dat kunnen we op vele manieren doen.We kunnen simpelweg geld storten, maar weten we dan wat ook er met onze bijdrage gebeurt ? Om die reden opteren wij voor een directe aanpak, met onze eigen projecten, waardoor we het leven van de kinderen en hun families bevorderen.

Via onze projecten helpen we zowel de behoeftigen uit onze onmiddellijke omgeving als de mensen in een land ergens ver weg van hier. Het realiseren van onze vele projecten vereist een gezonde portie moed en ondernemingszin.

Daarom ook richten wij ons tot jou. Tot die mensen voor wie het nemen van beslissingen en het maken van moeilijke keuzes niet ongewoon is. Wij richten ons tot die mensen die zich willen engageren om de maatschappij te verbeteren. Voor jezelf zal dat resulteren in een groeiend zelfrespect, zelfbevestiging en zelfbewustzijn, allemaal aspecten die van onschatbare waarde zijn, in een wereld die nood heeft aan een goede combinatie tussen welvaart en welzijn.