Zonhoven

Kiwanis Internationale projecten

Elke Kiwanisclub heeft zijn EIGEN projecten, maar werkt tevens actief mee met acties van de Divisie, het District en Kiwanis International. Een overzicht van de belangrijkste gezamenlijke projecten:

De Kiwanispop

Deze pop wordt gegeven aan kinderen die gehospitaliseerd worden. Via deze pop wordt op een visuele manier aan het kind duidelijk gemaakt welke behandeling het zal krijgen. Op die manier wordt de angst weggenomen en krijgt het kind er een persoonlijk vriendje bij.

ELIMINATE project - Stop Tetanus!

Nieuwe kansen, Een nieuwe toekomst voor miljoenen jonge moeders en hun pasgeborenen. Nieuwe mogelijkheden om het leven gezond te starten. Het recht van ieder mens op deze wereld .

Een mega engagement, om 110 miljoen US dollar te regenereren om “Onze” wereld Tetanus vrij te maken

Nationaal project -  Special Olympics Belgium (S.O.B.)

Kiwanis sponsort, met financiële (giften) én logistieke steun (vrijwilligers), de jaarlijks georganiseerde Olympische Spelen voor gehandicapten. Voor de spelen in 2017 te Lommel vertaalde zich dat in :

-          Ongeveer 500 dagen vrijwilligerswerk (van de  5.000 nodig voor de spelen ) ;

-          Ongeveer 45.000 euro opbrengst van de Kiwanisvillages, integraal gestort op Special Olympics Belgium ;

-          Ongeveer 33.000 euro ingezameld bij een 100tal clubs;

Kiwanis-Sonuwe Lokale Projecten

Onderstaande activiteiten dienen om geld in het laadje te brengen voor volgende goede doelen:

• De Wissel
  • Sint-Gerardus
  •  School op de Hei
  • Sint Ferdinand
  • Sint Vincentius – Liefdadigheidsbeweging die tijdelijke biedt steun aan kansarme gezinnen
  • Zorgranch-Stappen - Speelse Therapie Assistentie Paard Pony En Natuur. Zij hebben als doel het ondersteunen en begeleiden van kinderen, jongeren en volwassenen, die een probleem of een beperking hebben van ‘fysische, psychologische, opvoedkundige of sociale aard’.

Een Hart voor Limburg

De Limburgse Kiwanis-clubs scharen zich achter het project ‘Een Hart voor Limburg’ dat zij de komende 3 jaar als structurele partner mee willen ondersteunen. ‘Een Hart voor Limburg’ steunt projecten en initiatieven in Limburg voor kinderen en/of jongeren van 0 tot 18 jaar die maatschappelijk kwetsbaar zijn.