Overijse Druivenland

Kiwanis > Nieuws

Klassiek concert

Op zondag 8 maart 2015 om 15.00 organiseert Kiwanis Overijse Druivenland, met medewerking van het Willemsfonds, een klassiek concert in de Sint-Martinuskerk te Overijse.
Violist en altiste Jenny Spanoghe brengt er samen met het strijkersensemble 'APKO strings', een uniek, gevarieerd optreden, begeleid door Paul Hermsen aan het orgel, en bijgestaan door viool - collega's Bernd Van Hulle en Caesar Fernandes uit Hoeilaart en Tervuren.
'APKO Strings' is het jongeren strijkersensemble van de Muziekacademie voor Podiumkunsten Overijse-Hoeilaart-Tervuren, dat onder impuls van Jenny Spanoghe in 2010 werd opgericht.  Het ensemble bestaat momenteel uit een 50-tal jonge strijkers en verzorgde reeds meermaals met veel enthousiasme optredens in Overijse en omstreken. De kerngroep van APKO Strings wordt gevormd  door de leerlingen van de Middelbare en Hogere graden,  maar ook de leerlingen van de Lagere graden en zelfs de allerkleinsten van de vioolinitiatie Violinissimo komen mee op het podium en weten de harten van velen te veroveren.
Het Apko strijkensemble zal er composities brengen van ondermeer Bach, Pachelbel, Vivaldi, Haydn, Saint-Saëns, Beethoven, Straus, Perlman, Dezaire, Gistelinck en Van Landeghem.  Deze zullen worden overkoepeld door finale solo optredens van Jenny Spanoghe , Bernd Van Hulle, Caesar Fernandes en Paul Hermsen.
De opbrengst gaat integraal naar APKO voor de aankoop van instrumenten en om muzische projecten te ondersteunen om zo nog meer jongeren een kans te bieden om met muziek bezig te zijn.

Aanmelden voor leden:

Gebruikersnaam: