Sint-Truiden Haspengouw

Boekenbeurs
Kiwanis > Boekenbeurs 2023 > Opzet boekenbeurs

Opzet boekenbeurs

In het Allerheiligenweekend organiseert Kiwanis Sint-Truiden Haspengouw ieder jaar zijn grote Tweedehands Boekenbeurs.

50.000 boeken te koop voor het goede doel

Het aanbod van deze 23ste Kiwanis Sint-Truiden tweedehands boekenbeurs is uitermate gevarieerd en beslaat zowel fictie, non-fictie, pocket als kinderboeken. De boeken worden geschonken door privé personen die hun huis wisselen voor een  appartement, service flat of rusthuis of familie van overleden personen die dikwijls  over een prachtige privé bibliotheek beschikken en de sociale projecten van onze club genegen zijn. Deze aanvoer wordt gedurende het ganse jaar door de Truidense Kiwanis clubleden opgehaald, getrieerd op kwaliteit en geklasseerd voor verkoop. Het klassement gebeurt zeer overzichtelijk en is voor geïnteresseerden zeer toegankelijk. De fictie boeken worden alfabetisch volgens de auteursnamen geklasseerd, de non-fictie  volgens thema’s met daarin verdere onderverdeling  naar specifieke onderwerpen.  Dit jaar hebben we een uitzonderlijk aanbod kunnen selecteren van prachtige kunst, geschiedenis, reis cultuurboeken en fictie boeken van alle wereld auteurs met enige naam en faam. Wanneer je weet dat onze prijzen hiervoor variëren tussen de 2 en 10 € dan mogen we gerust stellen dat men zich op onze beurs kwalitatief en kwantitatief voor een prikje rijk kan kopen! Bijkomend kun je in de gezellige cafetaria leeshoek met een natje en een droogje nog eens rustig door alle verworven schatten bladeren. Ook steun je hiermee het sociaal project “verjaardagsdozen” die Kiwanis Sint-Truiden in samenwerking met het Sociaal Huis met de opbrengst financiert.

Wanneer je reeds lang op zoek bent naar een oude of unieke uitgave van een boek uit een thema zoals bv. heemkunde,  geschiedenis, oorlog…., dan is de kans groot dat je in het uitgebreid aanbod van curiosa een “bingo” ervaring kunt  beleven.

De boekenbeurs biedt voor de eerste keer ook een uitgebreid assortiment vinyl platen aan.

Naar goede gewoonte worden de boeken aangeboden tegen spotprijzen. Toch rekent de serviceclub er uiteraard op dat er vele duizenden over de toonbank gaan zodat ze de sociale noden in de regio financieel verder kan blijven steunen. Dit jaar zal de opbrengst integraal worden afgestaan aan het Sociaal Huis in Sint-Truiden voor het project "verjaardagsdozen" voor kansarme kinderen, dit alles in samenwerking met vzw 't Kietelt. U kan daar meer over lezen op deze pagina : verjaardagsdozen