Sint-Truiden Haspengouw

Kiwanis > Geschiedenis > Expansie

Expansie

Ondertussen groeide Kiwanis Sint-Truiden Haspengouw zowel in jaren als in leden. Ze telt momenteel 55 leden, waarvan 12 seniors. Ze is daarmee grootste club van België. Ze werd op haar beurt lieft negen maal peter. Zo hielpen wij bij de organisatie van de clubs van Tienen Hageland, Tongeren Ambiorix, Venlo Jalomerdal, Hannut Geer-Méhaigne, Tongeren Atuatuca Tungrorum (ondertussen terug ontbonden), Borgloon Het Graafschap, Hasselt Heilewigis en Antwerpen Brabo. Wij hebben zelfs en "kleinkind, vermits Tienen op zijn beurt Diest Mosterdpot stichtte.

In 2005 hielpen wij ook een club in Polen organiseren, namelijk "Legnica", het vroegere Liegnitz in Silezië. Het duurde wel tot 2009 voor hun charter.