Sint-Truiden Haspengouw

Bloesemrun
Kiwanis > Bloesemrun 2024

Bloesemrun 2024

Een vijftal jaren na de teloorgang van de Willy Vannitsen Classic voor de amateurfietser koos Kiwanis Sint-Truiden Haspengouw opnieuw voor een sportieve organisatie. Op Paasmaandag 2022 organiseerde het voor de eerste maal een loopwedstrijd : de Bloesemrun. In een samenwerking met atletiekclub TACT Sint-Truiden en Speelhofrunners vond deze race plaats aan het scholencomplex van Hasp-O te Zepperen.

Naast 3 kinderlopen voor kinderen van 6 tot 12 jaar stonden er 2 wedstrijden op het programma : om 15u30 vertrok de 5,0 km en om 15u45 de 11,4 km voor de amateurloper.

Een prachtig parcours door de Zepperse velden, veldwegen en straten zorgden ervoor dat de deelnemer tenvolle kon genieten van de pracht van de bloesems in de mooiste periode van het jaar. Dankzij het mooie weer werd de eerste uitgave een topevenement met meer dan 400 deelnemers.

In 2023 vond een tweede uitgave plaats op zondag 16 april. Dit keer waren de weergoden iets minder van de partij maar toch vonden 420 lopers en een 60-tal kinderen de weg naar Zepperen. Het werd dan ook weer een groot succes.

Ook voor de derde editie in 2024 kiezen we het laatste weekend van de paasvakantie voor het evenement. In die periode hopen we dat het weer ervoor zorgt dat de bloesems prachtig tot hun recht zullen komen.

Voor alle informatie verwijzen wij U naar de website van het evenement : www.bloesemrun.be