Sint-Truiden Haspengouw

Kiwanis > Geschiedenis > Aanvang

Aanvang

De geschiedenis van onze Kiwanisclub Sint-Truiden Haspengouw begint op 13 november 1975. Sinds een paar jaar bestond er reeds een eerste Limburgse club : Hasselt De Langeman. Van bij de start van deze club maakten hier ook een vijftal Truienaars deel van uit. Zij zouden de kern vormen voor de toekomstige club van Sint-Truiden.

Einde 1975 werden er een drietal proefvergaderingen gehouden in Kermt (Hasselt), waarna de stichtende kern van Sint-Truiden voor het eerst samenkomt in Sint-Truiden op 13 januari 1976. De club gaat van start met 13 leden en begint zo aan zijn "preformatie". Als peterclubs treden Hasselt De Langeman en Antwerpen Van Rijswijck op. In die tijd was er nog geen aparte divisie Limburg. Deze dateert van 1981. Antwerpen Van Rijswijck bestaat ondertussen niet meer.

De 13 stichtende leden waren :

• Robert Thierie
  • Nic Blondeel