Lier Twee Neten

Kiwanis > Nieuws

Sinterklaasfeest Iona VZW

KIWANIS LIER TWEE NETEN BEZORGT BEWONERS IONA ONVERGETELIJKE SINTERKLAASDAG

Precies op zijn naamdag bracht Sinterklaas met zijn Zwarte Pieten een bezoek aan de bewoners van de vzw. Iona aan de Nieuwe Bevelsesteenweg in Kessel. Het initiatief ging voor de tweede maal uit van Kiwanis Lier Twee Neten. Eerder werden al brandwerende matrassen aangekocht en werd bijgedragen tot de vernieuwing van de polyvalente speelzaal.

De vzw. Iona is een multifunctioneel centrum waar kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking en met gedrags- en emotionele problemen, evenals volwassenen met een beperking worden opgevangen. Bij Inona verblijven 70 bewoners, w.o. 35 kinderen. De oudste is 78 jaar. De 105 vaste medewerkers en zo’n 30 vrijwilligers organiseren onder leiding van directeur Jan Jacobs tal van activiteiten op diverse plaatsen van het 17 hectare grote domein, dat een kunstatelier, een keuken, een bakkerij, een kinderboerderij en een tuin omvat. In 2019 wordt het 50-jarig bestaan gevierd.

Gesponsord door Kiwnis Lier Twee Neten had de Sint een geschenk bij voor 32 kinderen en 30 volwassenen bewoners. De 28 leden die zich volgens voorzitter Bart De Bie en voorzitter van de commissie sociale zaken Marc Coppieters inzetten voor sociale projecten in Lier en omgeving, overwegen in de toekomst verder steun te verlenen aan Iona. Meer bepaald bij het plaatsen van een omheining rond de diverse woongroepen en rond de speeltuin van de kinderen.

Aanmelden voor leden:

Gebruikersnaam: