Knokke Zoute

Kiwanis > Sociale werken > Prader Willi

Prader Willi

Prader Willi Vlaanderen

Prader Willi Vereniging Vlaanderen (www.praderwillivlaanderen.be)

2014-2015 : budget : 2.500 euro

2013-2014 : budget : 3.000 euro

2012-2013 : budget : 3.000 euro

Het Prader Willi Syndroom of kortweg PWS is een complexe aandoening die ontstaat door het ontbreken van een stukje erfelijke informatie op een chromosoom.

De voornaamste kenmerken van PWS zijn een niet te stillen hongergevoel, een motorische en verstandelijke beperking en vaak ernstige gedragsproblemen.

PWS personen kunnen nooit zelfstandig in het leven staan, hebben altijd begeleiding nodig.

2014-2015

Namens de hele PWV vereniging onze oprecht gemeende dank voor deze mooie som. We weten dat het niet eenvoudig is om in deze tijden van besparingen blijvend voor de nodige budgeten te zorgen en waarderen alle inspanningen van alle Kiwanisleden.

Tot binnenkort
Anna

2013-2014

Hierbij nog eens aan alle leden van de club onze zeer gemeende dank voor de gulle bijdrage voor onze vereniging. Dat wordt enorm gewaardeerd en doet hartverwarmend deugd. Even meedelen dat we momenteel de website volledig aan het vernieuwen zijn. Ik vermoed dat die met het nieuwe jaar zal starten. Dank zij uw bijdrage zullen we naast een volledige recreatieve dag in een dierenpark voor ouders en kinderen ook een brochure over therapeutische interventies kunnen vertalen, in een boekje bundelen en verspreiden onder de leden.

Hartelijke groetjes
Anna

2012-2013

Elk jaar organiseert de Prader Willi Vereniging Vlaanderen een daguitstap of een meerdaags kamp waarbij samen genieten het hoofddoel is. (Omwille van de voedingsproblemen is het immers moeilijk om aan te sluiten bij de gangbare daguitstappen of kampen.)

De steun van Kiwanis wordt daar integraal voor gebruikt. We betalen alles wat die dag of die dagen kunnen kosten: verblijf, bezoeken, activiteiten, maaltijden, enz….

In 2013 hebben we voor het weekend van 14 tot 16 juni gekozen voor Vakantiehuis Fabiola in Maasmechelen. Dit huis is speciaal ingericht  voor mensen met een beperking . Samen met een team vrijwilligers organiseren we er allerlei activiteiten. We zullen daarbij handig gebruik maken van het zwembad en de sportinfrastructuur. De keuken bereidt de maaltijden exact volgens onze wensen en er mag zelfs iemand van onze vereniging mee helpen koken.

U begrijpt dat we Kiwanis heel erg dankbaar zijn voor deze unieke kans om onze PW leden een onvergetelijk weekend te bezorgen.

Het bestuur van Prader Willi Vereniging Vlaanderen.