Gent Golden Prinsenhof

Kiwanispop
Kiwanis > Over Kiwanis... > Enkele Kiwaniswijde projecten > Kiwanis en UNICEF tegen Tetanus: Eliminate

Kiwanis en UNICEF tegen Tetanus: Eliminate

In 2010 zijn wij, Kiwaniërs, van start gegaan met het Eliminate-project. Een project dat een positieve verandering betekent voor jonge moeders en hun pasgeboren baby’s.

Vandaag constateren we dat het Eliminate-project werkt! Wereldwijd hebben Kiwaniërs het Eliminate-project ter harte genomen en zijn we er in geslaagd reeds heel wat gelden in te zamelen ter financiering van de door UNICEF georganiseerde vaccinatiecampagnes bij jonge vrouwen en hun pasgeboren baby’s. Sinds wij, Kiwaniërs, onze schouders onder het project hebben gezet zijn 17 landen MNT-vrij (MNT : Maternale en Neonatale Tetanus) verklaard. Een land wordt MNT-vrij verklaard zodra er minder dan 1 (één) tetanusbesmetting wordt vastgesteld per 1.000 levend geboren baby’s. Er zijn nog 21 landen te gaan. Op de site www.TheEliminateProject.org kan iedereen dit zelf en in zijn moedertaal (rechtsboven de gewenste taal aanklikken) van dag tot dag opvolgen.

Bij de aanvang van de campagne in 2010 is berekend dat er 474,20 USdollar per actief Kiwanislid wereldwijd nodig is opdat de wereld MNT-vrij zou kunnen worden. Daarmee redden, beschermen we minimaal 264 levens per Kiwanislid !

Ons district heeft zich geëngageerd om haar deel te doen en 1.950.000,- USDollar in te zamelen en dus minimaal 1.083.333 levens te redden/gentgoldenprinsenhof/includes/download.php?sf= te beschermen.

Momenteel hebben we reeds ongeveer 1.200.000,- USD ingezameld. Ongeveer 90% van alle Belgische en Luxemburgse clubs nemen deel. Waarvoor hartelijk dank. We streven naar een 100% participatie.

Indien alle clubs van ons district de komende 4 jaar ELIMINATE verder steunen zoals we in het verleden hebben gedaan zullen wij onze district-belofte kunnen waar maken.

Er zijn verschillende manieren waarop men kan deelnemen :Clubgiften, bedrijfsgiften en individuele giften.