Diksmuide yzer v.z.w.

Kiwanis > Sociale acties > Amizant

Amizant

Amizant is een plezante, nieuwe vereniging die zich inzet voor het vakantieplezier van kinderen, jongeren en jongvolwassenen met een beperking.

Na jaren vrijwilligerswerk met mensen met een beperking, kruisten onze paden. We kregen enorm veel goesting om onze krachten te bundelen en zelf een vereniging op te richten. Samen hebben we al meer dan 50 jaar ervaring in het (bijzonder) jeugdwerk.
Zo is Amizant geboren: een vriendengroep die vakanties voor kinderen en jongeren met een beperking organiseert en in de zomer van 2021 gingen we op onze eerste vakantie naar de Ardennen.

In 2022 plannen we niet één, niet twee, maar DRIE vakanties!  Eentje is specifiek op een jong doelpubliek, omdat we merkten dat er hier vraag naar was.  Met deelnemers van 6 tot 12 jaar trekken we naar Nieuwpoort in een omgevormde zorgboerderij.  De andere twee vakanties zijn voor de 12 tot 30-jarigen, waaronder een roadtrip in Frankrijk!

In onze vakanties staat een persoonlijke aanpak, inclusie en een huiselijke sfeer centraal. We specifiëren de vakanties niet op type beperking. We geloven in ieders sterktes en zijn er ook van overtuigd dat iedereen recht heeft op een zorgeloze vakantie. Daarom kiezen we voor een mix van deelnemers en is iedereen welkom bij Amizant. Werken op maat, dat wil zeggen dat we op hetzelfde moment verschillende keuze-activiteiten voorzien. Zo is er op elk moment voor elk wat wils.

Meer info kunt u terug vinden op de website: www.amizant.be